..

..

Stránky

úterý 18. února 2014

Jak často čistíte stroj?

O víkendu jsem na netu natrefila na článek o čištění stroje. Při pohledu na fotky jsem si říkala, že se na ten svůj taky musím podívat. Přiznám se, že jsem měla strach odšroubovat 3 šroubky a mrknout dovnitř. Prostě jsem se bála, že to pak nedám zpátky. Vždycky jsem jen tak vyluxovala povrchu, ale nikdy jsem tu destičku nesundala, až teď.


Co vy? Jak často stroj čistíte? Luxujete anebo používáte čistič dýmek?  Já to teď budu rozhodně dělat častěji. Když jsem to zase smontovala do původního stavu, chtěla jsem jen vyzkoušet, zda mi stroj šije. Vytáhla jsem zbytky z deky a začala šešívat trojúhelníkové díly do čtverců. Nevypadalo to zle a tak jsem pokračovala. Pak jsem si řekla, že takový potah na polštář by nebyl špatný. Zatím mám 2 základní díly a ještě zvažuju jak budu prošívat. Co vy na to?



Pak se mi tu rodí další hvězda.


Nejdřív jsem vybrala tmavé pozadí, ale pak jsem začala pochybovat nad svým výběrem.


Tak jsem ještě zkusila bílé. Fotka teda nic moc a i to možná náhrává tomu, že se kloním k té první (původní) variantě :-)


Pak jsem vám ještě chtěla hodit odkaz na společné šití deky z trojúhelníků. Já ji mám na svém seznamu už dlouho, takže já bych se moc ráda přidala. Detaily si můžete přečíst TADY.

6 komentářů:

Rukodělka řekl(a)...

Dobrý večer, zdravím! Šicí stroj čistím každý týden a také ho promazávám v okolí cívky. Stehovou desku odšroubovávám tak jednou za dva týdny. Patchwork je nádherný, obdivuji Vás!

Jolana řekl(a)...

:) Na otázku: "jak často... ?" raději odpovídat nebudu, ale když jsem odšroubovávala šroubky destičky, nebála jsem se toho, jak ji dám zpět, ale toho - co uvidím pod ní. Děs! Vzala jsem na to prostě lux, naštelovala slabý tah a čistila. Myslím, že mašinka byla ráda :)

Děkuji za další krásný odkaz. Já se nalákala na šití deky na blogu Rity: http://www.redpepperquilts.com/2014/01/the-economy-block-quilt-along.html, ale nakonec jsem to pro letošek vzdala. Z loňska mám polštářek podle jejího návodu, tak bych ráda ušila ještě jeden, ale další multibarevnou deku bych asi neunesla :)

Těším se na hotové polštářky!

Jola

Ajka řekl(a)...

Stroj čistím často, tak jednou za týden či čtrnáct dní, podle toho jak často šiju. Destičku šroubuju vždycky, to mi starosti nikdy nedělalo. Používám šteteček a čistím i nahoře kolem jehelní tyče, nebo jak se tomu správně říká. Prostě odklopim tu část jak je žárovka a štětečkem vysmejčim:-)) No a jednou dvakrát do roka vozím stroj na důkladné vyčištění a promazání do servisu:-)
Ajka

adelka řekl(a)...

tak ja čistím stroj tak raz za 2-3 týždne záleží ako veľa šijem , na nový rok som sa rozhodla môjho Janíčka / Janome Horizont/ vyčistiť dôkladne okrem prečistenia pod stehovou doštičkou som stroj vyčistila aj zospodu teda komplet vyšrubovala všetky šrubky čo sa dalo a to ste mali vidieť čo za sajrajt tam bol

Jana řekl(a)...

Čistím často- podle toho jak moc šiju, ale tak jednou za 14 dní...stroj pak šije o poznání líp...

Jitu řekl(a)...

Koukám, že bych taky měla... Před týdnem jsem si přivezla overlock ze servisu, byl po roce na čištění a promazání a šlape tak krásně a tiše... Líp jak nový :)
Na čištění používám hadičku od odsávačky nudlí. Dostanu se krásně do všech záhybů :)